En la notícia anterior comentàvem «A SILK aquest conveni no ens afecta per ara…«, doncs be, creiem que si que ens pot afecar a la llarga degut a la proximitat de les empreses que hi ha a la taula de negociació d’aquest conveni TIC, la gran majoria treballen amb SILK per què son els nostres proveïdors habituals.
![]() |
i és que afecta a les empreses com: Accenture, Altran, Bibiomática, Capgemini, Connectics, Gfk Emer, Everis, Hewlett Packard, IBM, Indra, IPSOS, Oesia, Sopra-Steria, Tecnocom, TNS, Viewnext, Worldline, entre d’altes… en les patronals de la consultoria informàtica i estudis de mercat (AEC i ANEIMO), segueixen instal·lades en la seva particular visió d’aquest sector: treballadores i treballadors barats, homes i dones per a tot i amb TOTAL DISPONIBILITAT. |
Traieu les vostres pròpies conclusions en la següent relació de propostes que les patronals han deixat caure en la seva proposta sobre JORNADA de TREBALL:
- ELIMINACIÓ de la JORNADA INTENSIVA d’ESTIU.
- DISTRIBUCIÓ IRREGULAR de la jornada del 15% (270 hores a l’any).
- FLEXIBILITAT HORÀRIA ORDINÀRIA fins a les 22:00 hores.
- Adequació a l’HORARI de SERVEI (el que negociïn el client i la teva empresa).
- MANTENIR 1.800 HORES ANUALS.
Què significaria aquesta regulació sobre la vida dels treballadors i treballadores d’aquest sector? En tres paraules: VIURE PER TREBALLAR.
| DIFERÈNCIAS CCOO vs AEC i ANEIMO | |
| CCOO | PATRONAL |
| JORNADA LABORAL | |
| Reducció Jornada Anual | Manteniment Jornada Anual actual |
| Horari de Dilluns a Divendres. 8h/dia | Horari de Dilluns a Diumenge. 9h/dia |
| Ampliació Jornada d’Estiu a Juliol 7h/dia | Jornada d’Estiu a Agost de 8h/dia |
| Flexibilitat Horària (a solicitut de la persona) | Encara sense proposta |
| Limitar i regular Distribució Irregular Jornada | Ampliació al 15% (270 hores). 7 dies preavís |
| Augment dies de vacances | El que preveu conveni |
| CONCILIACIÓ | |
| Igualar cònjuges i parelles de fet | Encara sense proposta |
| Millorar permisos visites mèdiques | Encara sense proposta |
| Lactància. Estendre 12 mesos. Acumulació 20 dies. | Lactància. Igual a la llei. Acumulable a 16 dies |
| Millora permisos naixement, adopció, acolliment | Encara sense proposta |
| Ampliació reserva del lloc per excedència | Encara sense proposta |
| Modalitat Teletreball. Basat en l’Acord marc Europeu | Modalitat Teletreball. Proposta lliurada avui, pendent estudi. |


3 comentarios sobre “Conveni TIC 2a part: desacord total”
Los comentarios están cerrados.