Afectació Nou Conveni a SILK – Taules Salarials

A partir de la publicació del nou Conveni XVII Col·lectiu per empreses TIC i de les reunions que s’han portat a terme sobre l’afectació d’aquest, l’empresa ja s’ha adaptat al nou conveni. Podeu disposar la publicació del  nostre Conveni al “Boletín Oficial del Estado”:  BOE-A-2018-3156

NOTA: Aquesta notícia és la continuació de les següents publicades al blog durant 2017 i 2018:

1.      Afectació Nou Conveni TIC a SILK

2.      Conveni TIC 3a part, aprovació del XVII

3.      Conveni TIC 2a part: desacord total

4.      Conveni TIC 1a part: Proposta de conveni feta per empreses…

Considerem que un dels canvis més rellevants d’aquest conveni TIC és el referent a les taules salarials (Artículo 27), descrit al final d’aquesta entrada. Rellevant per què tots els empleats ens veiem afectats i hem d’haver vist una regularització en la nòmina; concretament en el àrea d’activitat, categoria professional i  salari base + plus conveni. A l’octubre RRHH enllestirà les adaptacions a totes les nòmines dels empleats, serà a partir de llavors que podreu revisar-ho. 

Des del comitè d’empresa de SILK ens han arribat dubtes i hem decidit exposar-vos a continuació, de la millor manera que hem sabut,  com podeu revisar-ho vosaltres mateixos, necessitareu tenir la nòmina i les taules de salaris i equivalències que adjuntem en aquesta entrada :

  • Àrea d’activitat: Cada empleat pertany a una àrea d’activitat depenent de les seves funcions a l’empresa. A mode d’exemple : un empleat del departament d’Arquitectura Informàtica, amb el nou conveni pertany al “Área 3: Consultoria. Desarrollo y Sistemas”, en canvi un empleat de Suport Operatiu pertany al “Área 1: Soporte técnico Administrativo”.
  • Categoria professional: Cada empleat li correspon una categoria de grup i nivell professional diferent al que teníem abans, en base a la taula d’equivalència que descriu el nou conveni tothom pot revisar on li correspon. Per exemple: Si un empleat tenia abans una categoria de «Jefe de primera» en el nou conveni tindrà la categoria de «Grupo B – Nivel 1».
  • Salari base i plus conveni : Cada empleat hauria de revisar que se li hagi aplicat el sou base i plus conveni corresponent en base a l’àrea i categoria. En la majoria dels casos s’ha vist augmentat. Per exemple: Un empleat del Àrea 3 – Grup B – Nivell 1 ha de tenir un salari base *abans dels increments temporals de 22.673,75€ i un plus conveni de 1.576,25€ (*Nota: cal veureu-ho a la Taula amb perspectiva temporal ja que varia a l’alça amb el temps).

Adjuntem a continuació la taula Salarial amb equivalència i amb perspectiva temporal que publica el nou conveni TIC (“Boletín Oficial del Estado”:  BOE-A-2018-3156) per a que pugueu revisar-ho:

EquivalenciaTaula Salarial amb equivalència antic conveni

 

TaulesTaula salarial amb perspectiva temporal

Afegim també a continuació les converses mantingudes amb l’empresa al maig sobre les taules salarials, tal com vam publicar a la notícia Afectació Nou Conveni TIC a SILK:

Nota: A l’octubre RRHH enllestirà les adaptacions a totes les nòmines dels empleats, serà a partir de llavors que podreu revisar-ho. 


Artículo 27. Tablas salariales.

El comitè exposa la obligatorietat de regularitzar els salaris base i categoria professional dels empleats usant les taules d’equivalència, de fet el salari base es veu incrementat (No el total del salari percebut).

Estos salarios son los correspondientes a las Tablas Salariales adjuntas en la disposición transitoria segunda incrementadas en un 3 %, cuyos efectos económicos se retrotraen el 01 de octubre de 2017. Las empresas dispondrán de cuatro meses desde la publicación del convenio en el «BOE» para la regularización y abono de las diferencias a que hubiere lugar por aplicación del incremento fijado en el párrafo anterior. 

L’empresa comenta que canviarà totes les nòmines a partir d’aquest mes(Maig), a partir d’ara hauria d’aparèixer correctament el salari base i la categoria professional en base al nou conveni, reiteren que en realitat s’acaba compensant amb el complement personal, i per tant el treballador percep el mateix ingrés de nòmina, tot i així hi ha empleats que els pot interessar tenir més salari base.

*Cada empleat haurà de revisar que s’hagi fet be, si hi ha algun error s’ha de comentar directament a RRHH.


 

Qualsevol dubte o aclaració no dubteu en contactar amb el comitè d’empresa, estem a la vostra disposició per ajudar-vos amb el que faci falta.

unnamed

comiteempresa@silk.es

Un comentario sobre “Afectació Nou Conveni a SILK – Taules Salarials

Los comentarios están cerrados.